søndag 30. august 2009

Vi var ikke før stått opp i dag før vi fikk besøk, men trivelig det :) Svigerbror med Fru og felles + private barn kom ;) Tante si storpie (11 år) spurte om å få lage makramè armband, så hun laget det. Etterpå viste jeg henne å lage smykker med wire og perler.

Dette laget hun til mammaen sin:

Og dette til stemammaen sin:

Dette laget jeg til månedens farge på Lissie sitt forum:

Desverre ble bildet veldig dårlig, men jeg skal prøve å få et bedre bilde til i morgen så jeg får lagt inn her. Minsten er på leirskole og har tatt med seg fotoapparatet mitt.

Etter besøket var dratt dro vi til Sjønstå. En fredelig plett opp mot Sulitjelma. Vi spiste møsbrømlefse, en lokal rett her i Salten, ogker ikke skrive om det, men søk på google på møsbrømlefse for å finne oppskrift, og søk på bilder så finner du det og ;)

Litt senere dro jeg på tur. Utgangspunktet var stallen, men jeg skulle gå på mine engne ben pga hesten mangler 2 sko. Da vi var klar til start fikk jeg teleon fra en nokså frustrert hesteeier, hesten hennes var observert i en hage. En trivelig rømling. Han var på vift i går og, men jeg fikk tak i han før han ble oppdaget av andre, hehe.
Edd som herren her heter hadde ruslet fra hagen og ned mot porten i gjerdet, han sto og så lengselsfullt på de andre hestene - og vannet som på mystisk vis var havnet på "feil" side av gjerdet.
Da jeg gikk mot Edd og ropte på han ble han så glad at han vrinsket tilbake. Måtte le litt, han var et litt komisk syn!
Stakkars hesten turte jeg ikke sette i gjerdet igjen. Jeg satte han inn, så der får han stå til i morgen.




Så ble det en lang tur i marka.. i alle fall et par timer inkludert kaffestopp ved et vann :)
"og vi var alle enige om at det hadde vært en fin dag"

1 kommentar:

  1. Flotte smykker både hun og du laget!
    Du er så flink til å fortelle Ann-Tove!
    Ser levende for meg hesten på rømmen! Flott hest og! :)

    SvarSlett