fredag 28. juni 2013

I fjæra igjen

Jeg blir aldri lei av å ta bilder i fjæra. Tang, stein, landskap, fisk, nisa...
JEg ble lurt med av noen gode venner. De var i fjæra da jeg kom hjem fra hytteturen. To timer i bil og ei vond arm, det eneste jeg drømte om var en varm dusj. Da sms`en kom om bålkaffe var jeg ikke sein å be. Måtte bare få kjølevarene pakka ut først. Fiskeutstyret står alltid klart, og kameraet er som regel ferdigpakka det og. 


Her er noen hundre meter bortenfor der jeg bruker å fiske. Her får jeg utsikten mot Fauske sentrum.

Tatt ca 00.00 Vi kunne skimte midnattsola i fjellene.

De tre nisene jeg har sett før var på plass igjen. Jeg regner med det er de samme tre i alle fall. De svømte slik som de gjorde da jeg tok bilder sist, men de var mye lengre ute i fjorden. Bildene ble litt for dårlig til å legge ut.  I alle fall, de nisene oppførte seg til tider ganske merkelig, de "lå og vaka" i vannflata helt i ro ei stund før de svømte videre. Rett før vi dro hjem hørte vi noen forferdelige plask, det var ikke hverken seistimer eller laks og ørret som hoppet, det var nisa! Det var ikke småtterier av krefter i sving når den landa i havet. Det så helt vilt ut!  

Jeg føler meg priviligert som har fått oppleve så mye fint i naturen fram til nå i sommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar