tirsdag 5. mai 2009

Fisketur til Saltstraumen :)

I dag har vi vært i Saltstraumen på fisketur!
Vi skulle egentlig til Åseli, men der blåste det så mye at vi snudde og dro til Saltstraumen i stedet - det er jo ikke mange minuttene å kjøre i mellom heller. Vi hadde fått mamman min og med på denne turen, men hun ville ikke fiske pga det var for mye vind. Jeg sa at jeg hadde ikke kjørt i en time for å snu å dra hjem, så jeg monterte stanga og hev ut... Da jeg hadde fått opp fisk nr 2 sto mamma og monterte stanga si, hehe...

Jaa... sånn gikk det Tm fikk mange fisker... vi mistet antallet da vi var rundet 6..

Mamman min fikk og noen.. (psst, den dama der blir 72 år på fredag!) JEg fikk det ærefulle oppdrag av å sløye 19 småsei... måsen satt bare en liten meter unna meg og ventet på godsakene som den visste kom. Mamma begynte å fryse og dro hjem, men jeg fortsatte å fiske. Fikk to til før jeg ga meg. I skrivende stund sitter jeg med to øyne som går i kryss, er helt utslått etter å ha spist nytrekt småsei... I morgen blir det stekt småsei til middag! Jeg og minsten gleder oss vilt!




1 kommentar:

  1. Hørtes ut som en hærlig tur. Håper fisken smakte godt !!!

    SvarSlett