søndag 10. mai 2009

en tidlig morgen...

Hvorfor er det umulig å sove "lenge" når man trenger det ? Jeg la meg forholdsvis tidlig i går, kl 23, og planen var å sove til 7 i morges, men den gang ei. Mannen sto opp 05.15 for å dra på jobb, og jeg våknet selvfølgelig av klokka hans - det gjør jeg bestandig. Jeg sover så lett at jeg våkner av den minste ting.

Etter en liten tur på do og en halvtime lys våken i senga var det bare å stå opp. Det regner ute og da verker kroppen. Et handledd verker som fy - det ble betent i november, og etter jeg var i MR-røngten i februar og fikk påvist forstrekte leddbånd og senefester og betennelse har jeg holdt det i ro. Har gått med skinne på handa - jeg er mektig lei den.. et kne verker og banker - det skadet jeg for ca 10 år siden, jeg ramla på isen og slo det. Hadde en sånn "kneoskopi" (husker ikke hva det heter ;P) det var skade på menisken, men for lite til at de ville operere...
Resten av kroppen har lagt inn storprotest mot å være i bevegelse, og fingrene er bare så vidt de virker på pc`n, og kroppen er stokk stiv.

MEN: Jeg VET at jeg blir ikke værre av å røre på meg, så derfor har jeg begynt å vakse rundt på kjøkkenet. Regner nok med at det vil ta nesten hele uka. Jeg tar et og et skap, så kan jeg ta kaffepause når det passer.. Sånn som nå. For nå har jeg fått vasket to skap og kasta en pose skrot som var inni der :D

Mens jeg sitter her og knåtter kværner det rundt i hodet mitt alt jeg skal gjøre i løpet av uka.. I dag er det 4 timer speider og stallen etterpå - jeg vet at jeg blir sliten av speideren... i morgen er det dugnad i speideren - plukke søppel før 17 mai + at jeg skal på jobb først

Onsdag har jeg og ei veninne planlagt å dra på sykkeltur - minsten har betennelse i foten og bør være i ro, men hvis jeg legger om dekkene på den andre bilen kan jeg kjøre med syklene bakpå, og da går det bra

Torsdag har jeg ingen ting på tapetet tror jeg - men jeg skal på jobb.

Fredag er det en liten aktivitet i stallen, så det går sikkert bra.

Lørdag er det sprangstevne i klubben, og jeg skal hjelpe til - slitsomt men gøy. Må huske å bake marsipankake til 17.mai

Søndag er det ingen ting - bortsett fra 17.mai da... :
08.00 Flaggheising ved rådhuset og i gata etterpå
Frokost etterpå sammen med korpset
10.00 bekransning på kirkegården
12.00 (tror jeg) Barnetog - minsten skal ikke gå pga betennelsen..
13.45 oppmøte på skolen for å være med på kafèen - altså, jeg skal i disken - og rydding etterpå..


Mens jeg sitter her og skriver kjenner jeg magen romestere - den liker ikke at jeg er småbekymret over alt som skal skje, og alt jeg er redd skal gjøre meg sliten.. så det blir noen dorunder før det roer seg i magen. Jeg må slutte å bekymre meg....

Men jeg prøver å ta en dag om gangen, ikke bekymre meg for morgendagen - det er ikke enkelt. JEg prøver så godt jeg kan , og det går litt bedre for hver gang :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar