onsdag 16. desember 2009

Tur til Bodø

I går kjørte jeg til Bodø. Eldstemann hadde lyst på en tur, og jeg benyttet anledningen til en runde shoppin - uten så veldig mye penger. Minstemann fikk seg vintersko, noe som var helt nødvendig, og eldstemann fikk seg svartbukse, skjorte og slips til jul. Det var i forbifarten helt glemt at minsten og trengte der, men det finner vi her på Fauske uten problemer - tror jeg :p
Jeg for min del hadde store planer om en tur innom elkjøp for å se etter kamera, og telebutikken etter ny telefon. Kameraet med 3 minnekort og batteri forsvant på mystisk vis fra huset her i vår, og jeg kjøpte da et lite billig "krisekamera" før vi dro på speiderleid i sommer, men jeg er over hodet ikke fornøyd med det. Det knipser greie bilder, men jeg vil ha noe bedre.
I to dager har jeg sittet på nett og lett etter kamera, og jeg skulle egentlig ha det billigste av disse: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_ViewProductCompare-Add
JEg har vært innom butikker her på Fauske, men syntes det var for dyrt, så da var jeg påelkjøp i går, og vestemte meg vel for å gå for det dyreste, det er jo en del bedre. Fortvilelsen var stor da det viste seg at de var utsolgt for kameraet og ikke får inn nytt før i morgen. Jeg prøvde fortvilt å prate meg til utstillingsmodellen til rimeligere pris, men det gikk ikke det heller, for de får inn nye kameraer i morgen, så derfor kunne jeg ikke kjøpe det kameraet med rabatt i prisen. Så da var det bare å innse at noe kamera i går ble det ikke..
OG det til tross for iherdig jobb for å få råd til det: Jeg ringte mamman min for å få lov å åpne julegaven med marsipangris for jeg visste det lå penger inni (500,- til meg og like mye til mannen), og det fikk jeg lov til. Så tok jeg "spareglasset" med kronestykker med i banken, der var det ikke mindre enn ca 1070kr, så da var jeg jo over halveis til kamera :D
Så mye jobb for så lite...
Etterpå var det tur til telebutikken for den telefonen jeg har lever sitt eget liv. Jeg har sett meg ut en telefon, men desverre kostet den 800 kr mer der enn i nettbutikken, og da er det ikke vanskelig å velge!
Jaja.. det var den byturen... Blir en ny bytur i morgen hvis de får inn kameraet da..

1 kommentar:

  1. Er rart hvordan det blir når en har bestemt seg for noe ... Men kan jo være kos med en ekstra tur til Bodø selv om det er et lite stykke å kjøre :)
    Ha en hærlig adventsuke Ann-Tove !!!

    SvarSlett