mandag 2. juli 2012

Helgas kurs

I helga har jeg vært på kurs i kommunikasjon og motivasjon i frihet med Ellen Ofstad (www.ellenofstad.com) . Vi lærte kjempemasse, og plutselig er det ikke hesten min som er teit, det er jo faktisk jeg som er det... For hesten min har bare gjort det jeg har bedt den om ... med kroppspråket mitt..

Jeg tok noen bilder på kurset, men legger de ikke ut her, da jeg ikke har spurt hverken Ellen, hesteeiere eller hestene om lov. I stedet tok jeg et par bilder av Timo (haha - jeg husket rett navn!!! og ikke TiNo :D ) og Gaute, og håper at eier Guro ikke henger meg for det - hun  skal få link hit på Facebook.  Hestene hennes herjet litt rundt ved Stall Elverhøy (www.stallelverhoy.net)

Noe av det vi lærte var å lære å trene hesten med godbit - uten at man skal bli "ranet" eller at hesten skal begynne å bite.  MEGET lærrerikt, og ikke så vanskelig som man skulle tro.

En annen ting var at vi måtte lære ei hinderstøtte å stå i ro, uten at den skulle komme etter oss. Det var mye værre å lære den å komme etter ;)


Det hører med til historien at hinderstøtta var mest for å lære inn våre egne signal og kroppspråk før vi fikk bruke det på en hest. 


2 kommentarer:

  1. Høres ut som ei spennende helg !! Kunne tenkt meg lignende kurs for meg og Raya. Trur jeg har mye å lære :p
    Ønsker deg en flott tirsdag
    Klem fra Siv

    SvarSlett
  2. Så skjønne! Tydelig at disse to er gode venner!
    Høres ut som en kjekk helg og! :)

    SvarSlett