mandag 27. april 2009

KM i speiding :)

Som mange vet er jeg speiderleder, og sønnen min er en ivrig speider. I helga var det KM i speiding, og Fauske stilte med en patrulje på 5 stk (to på 10 år, to på 11 år og ei på 12). De var utrolig gøy å se ungene jobbe sammen, samarbeidet var virkelig bra. Thor-Magnus - på bildet under hadde betennelse i begge hælene, så da de andre 4 var ute på orientering var T-M igjen i leiren og laget kakao på stormkjøkken til de kom tilbake. Her er det bilde fra da de laget middag lørdag, pølse og potetmos på stormkjøkken, T-M var ansvarlig for den.

Her er "oversiktsbilde" fra leirområdet. Det var 12 lavoer med speidere i, og enda noen fler med ledere i.

Det var ei flott helg. Fredag startet med innrykk kl 18, og konkurranse kl 20. Jeg sov ute i gapahuk mens ungene lå i lavo. Siden jeg ikke hadde lov å hjelpe dem måtte jeg bare "holde meg unna", men ungene visste hvor jeg var til en hver tid. Det var jo mange voksne rundt om hele tiden, så sikkerheten var på topp. Været var supert, litt overskyet og fare for regn, men det var ikke mange droppene som kom ned. På Fauske hadde det visstnok regnet noe helt forferdelig!


Lørdag morgen var jeg ope i 6-tiden, var ute og gikk en runde og så til ungene, og da blåste gapahuken ned. Det ble litt vind utover morgenen, og ikke mindre enn 6 lavoer blåste over ende i løpet av formidagen. Heldigvis roet det seg :)


"mine" speidere kom på 9.plass av 11 patruljer. Jeg er kjempestolt av dem! De gjorde sitt aller beste til en hver tid :)


En liten røver kom og spurte om han fikk lov å låne fotoapparatet mitt, og han knipset i vei, seg selv, leiren og meg. Han var en herlig gutt. Her er resultatet:

Det er ikke ofte jeg legger ut bilde av meg selv, men her er jeg i alle fall ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar