onsdag 25. februar 2015

Mer hund.

Just another morning selfie...

Det blir mye tissing og bæsjing om dagen. Og lite fornuftig "arbeid". Jeg synes lille Ayla er blitt flink. I morgen blir hun 8 uker, og hun har vært hos meg i ei uke nå.  Hun vet allerede at alt av tiss og bæsj skal skje ute, så hun løper til døra når hun må.  Og hun må ofte.. Kommer jeg ikke fort nok blir det dam på gulvet på avisene, men det får stå sin prøve.  Hvis hun får muligheten til å velge går hun ut. Jeg har testa det med foring først og åpen ytterdør. Ayla løp rett ut og bæsjet haugevis.

Siden hun enda er så liten er det ting hun ikke liker - og liker. Hun liker ikke æ være alene. Nå nettopp satt jeg med beina i sofaen, og Ayla lå og sov. Hun snudde seg litt, så meg ikke med en gang, reiste seg opp, dytta i foten min, og la seg ned igjen. Skikkelig tydelig at hun sa  "er du der? jeg er og her."

Og så har hun funnet ut en ting: Det er gøy å være ute, og da kan hun godt være litt alene.  Og hvis hun løper til døra, så kommer jeg løpende etter slik at hun slipper ut.  Hurra... Det er ikke bare ut når hun skal tisse, lengre. Nå også for lek!

Hun vokser og trives. et par dager etter hun kom veide jeg henne til 6,1 kg, nå er hun 6,5. Det går fort.  Tenker det er de 400 grammene jeg har mistet på all flyginga inn og ut ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar