tirsdag 18. mai 2010

...hva gjør du når.... ...what do you do when....

Her er været i dag..
---
This is the wheather today...
Våren er her!
---
The spring is here!





Noen dager er bedre en andre, og noen dager er værre - som i dag. Fibromyalgien min jobber i høygir, og jeg fant ut at jeg skulle være hjemme fra jobb. Hele kroppen verker og det kjennes ut som jeg sprang maraton i går. Det blir nok bedre om noen dager. Nå har det vært så mye stress i noen uker, så det er det jeg betaler nå :/ Jeg sto opp i morges, sendte Thor-Magnus med bussen, og så ble det sofaen på meg... Hele dagen. Jeg sov litt, så på TV, sov litt mer, og var på PC`en. Midt på dagen tok jeg med meg kameraet og gikk en tur i hagen i håp om at det skulle bli litt bedre utover - men det ble det ikke. Her er resultatene:
---
Some days are better than others, and some days are worse - like today. My fibro are really "working" today, and I decided to be at home. My whole body is hurting me, and I feel like I ran a marathon yesterday. I `ll get better in a few days. It has been so much stress the latest weeks, I`m paying for that now :/ I got up in the morning, got T-M on the schoolbus, and then I found my couch... I saw a little at TV, surfing internet, slept a little, more TV, more sleeping.. But in the middle of the day I had to try to do something, so I grabbed the camera and went out in the garden, hoping I`d feel better - but I did`t. But here`s the result of the walk:












Rabarbra / Rhubarb


Villbringebær --- wild raspberry
Elgnen var her! :p The moose was here!


Noen jorbærplanter - på tide å gjøre rent der. Some strawberryplants - its time to clean up around.


Firblad. En giftig plante vi har mengder av rundt huset. Den kan ved inntak av noen få til 40-50 bær være dødelig har jeg lest. Mamma fortalte meg da jeg var lita at et voksen menneske kunne dø av 8 bær. JEg har aldri prøvd selv, så det vet jeg lite om.
---
Paris quadrifolia. It`s a toxic plant we have LOTS of around our house. You can die if you eat from a few to 40-50 berries. My mom told me that you could die after eating 8 berries.
I`ve never tried myself, so I dont know anything about it :p

Noen ville jordbær fant seg en varm plass ved husveggen.
---
Some wild strawberreis found a warm place beside the wall.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar