tirsdag 14. mai 2013

En skikkelig FM-dag



Jeg har i løpet av noen år hatt en form som er svakt stigende, men desverre har vekta steget og selv om jeg har spist forsiktig og vært i jevn aktivitet. Nå har jeg tatt en beslutning om å bruke sykkelen mer. Jeg bor ca 5 km fra sentrum/ de jeg bruker å besøke, og det er lett å sykle dit. Først i mai starta jeg å pusse på sykkelen min, smøre vaiere, justere gir og bremser, se over dekkene - begge dekkene og slangene måtte byttes, som sagt så gjort. På første turen på vei hjem (heldigvis i den bratte bakken rett før jeg er hjemme) small dekket. Det sa pffft, og så var dekket flatt. Ei 4 cm lang revne i det splitter nye dekket, og 1 cm lang revne i slangen.

Av med dekket, og rett på biltema (!) og reklamere. Så var det på med dekket igjen og pumpe opp. Jeg er blitt en kløpper til å bytte dekk! :D

På tur opp den lange bakken hjemmefra merka jeg at lufta forsvant ut av dekket, så jeg tighta til ventilen så godt det lot seg gjøre. lufta holdt seg i dekket opp bakken og litt til, så jeg fant ut at jeg VILLE sykle...Pumpa opp en gang til, og så susa jeg avgårde. 4 km gikk i en fei selv om at lufta minka. . På vei hjem mange timer senere var dekket helt forferdelig jeg måtte stoppe 5 ganger og pumpe med ei bittelita pumpe.

Vel hjemme kjente jeg at armen var litt lemster, men ikke vond. I natt har jeg våknet flere ganger og ikke skjønt hva som har vært galt med arma, men sovna igjen. I dag da jeg sto opp virka arma ikke i det hele tatt, fra skuldra til handleddet er det full fyr og tannverk. Hurra for sykkelen! I tillegg måtte jeg i stallen i dag og sette ut hestene (5 stk) og to av dem med dekken som skulle slenges over hesteryggen (JIPPI!!!) Hestene er vel blitt vant med min varierende form, så da jeg ikke greide å gjøre alt "som normalt" så tok de det med stor ro heldigvis. Så her sitter jeg og lurer på hva jeg skal gjøre i dag.. Har en million ting som skulle vært gjort, bl.a ta av dekket og slangen på sykkelen (!!!) men det får vente. Jeg greier ikke noe sykkeltur i dag.

Men alt i alt så er det godt vær, jeg har fyra i ovnen og snart er det litt kaffe på gang. Dagen er ikke så ille likavel, egentlig. Og siden 50% av armene virker, så får jeg gjort 50% av gjøremålene mine i dag :D 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar